wtorek, 14 października 2014

wegańskie drożdżówki z serem

Zdrowsza wersja drożdżówek z serem białym.
Połączyłam mąkę pszenną, z mąką owsianą zwykłą i bezglutenową.
Zamiast sera białego użyłam sera tofu.
Nie zawierają ani grama cukru.
Są w 100% wegańskie.
Ze względu na eksperyment łączenia mąk,
ich estetyka nie zachwyca,
ale smak jak najbardziej ;)

Na około 5 średniej wielkości drożdżówek potrzebujemy:
1) ciasto:
*około 30g świeżych drożdży,
*300g mąki (100g pszennej, 150g mąki owsianej, 50g mąki owsianej bezglutenowej),
*90g ksylitolu,
*2 łyżki oleju kokosowego,
*szklanka mleka roślinnego,
*szczypta soli

2) masa serowa:
*600 g tofu,
*sok z jednej cytryny,
*90 g ksylitolu,
*łyżka skrobi ziemniaczanej.

Na początku mieszamy drożdże z łyżką mąki, łyżką ksylitolu i dwiema łyżkami wody.
Odstawiamy w ciepłe miejsce i czekamy aż całość zacznie nam troszkę rosnąć. (około 15-20 minut)
Po tym czasie dodajemy resztę składników i wyrabiamy ciasto. Ostawiamy je na około 40 minut w ciepłe miejsce do wyrośnięcia.
Między czasie wszystkie składniki na masę serową miksujemy ze sobą na gładką masę.
Gdy ciasto troszkę urośnie, formujemy drożdżówki i nadziewamy je masą serową.
Odstawiamy drożdżówki na 20 minut w ciepłe miejsce, ja wsadziłam do piekarnika i nastawiłam temperaturę 130 stopni. Po 20 minutach podkręciłam piekarnik na 185 stopni i piekłam jeszcze przez 40 minut.

Smacznego!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz