środa, 6 kwietnia 2016

Sernik na zdrowie! :)

Przepis idealny dla osób które lubią zdrowe słodycze.
Bez cukru ale i tak słodki, wegański, bez glutenu, zdrowy, pożywny. W smaku aksamitny i puszysty.
Na prawdę przepyszny.

Na spód potrzebujemy:
100 g migdałów,
50 g pestek dyni,
10 daktyli,
garść rodzynek,
1/2 szklanki amarantusa ekspandowanego (można pominąć)
3 łyżki syropu daktylowego (można zastąpić syropem z agawy lub miodem)

Wszystko namoczyć na co najmniej 6 godzin, po czym przepłukać, zmiksować, dodać syrop, amarantus i przełożyć na dno formy wyłożonej folią. Uformować pierwszą warstwę i wsadzić na około 20-30 minut do zamrażalki.

Na środkową warstwę potrzebujemy:
300 g orzechów nerkowca,
łyżka oleju kokosowego,
1/2 szklanki ksylitolu (lub erytrolu lub innego cukru/słodzika)
mango,
1/2 szklanki wiórków kokosowych.

Nerkowce i wiórki namoczyć na co najmniej 6 godzin. Po tym czasie zmiksować dokładnie z cukrem, mango i olejem. nałożyć na dolną formę i włożyć do zamrażalnika na około 20-30 minut.

Na górną warstwę potrzebujemy:
1,5 szklanki kaszy jaglanej, 
4 kostki gorzkiej czekolady (minimum 60 %, ja dałam 90%)
4 łyżki kakao,
1/2 szklanki ksylitolu, erytrolu lub innego cukru/słodzika,

Kaszę ugotować, dodać resztę składników i dokładnie zmiksować. Odstawić do przestudzenia i wyłożyć na drugą warstwę tortu. 
Całość włożyć na kilka godzin do zamrażalnika ( ja zostawiłam na całą noc)

Udekorować dowolnymi dodatkami.
U mnie: kandyzowane mango, banan, jagody goji. 

Smacznego! 
Jest pyszniiieee! 

:) :) :) :)








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz